Spedycja międzynarodowa

Międzynarodowy transport towarów czy produktów jest skomplikowanym przedsięwzięciem, wymagającym współpracy wielu podmiotów. Ustalenie tras, zaplanowanie najoptymalniejszych ścieżek przewozu, zgranie dostaw oraz odbiorów, wyeliminowanie jak największej ilości pustych przejazdów i zapewnienie kierowców na te trasy wymaga zaangażowania często nieadekwatnie dużej ilości środków. Istnieją dlatego wyspecjalizowane firmy zajmujące się tym zagadnieniem, świadczące tego typu usługi na rzecz innych firm, swoim transportem, lub nawet często tylko zarządzających zewnętrzną flotą. Rozwiązanie takie jest często tańsze niż tworzenie własnej sieci spedycyjnej, gdyż ze względu na efekt skali wiele operacji jest tańszych dla firm spedycyjnych i pomimo ich zarobku, łączny koszt usługi jest niższy niż potencjalne koszty własne. Outsorcing tego typu jest obecnie bardzo popularny, nie tylko zresztą w tej dziedzinie biznesu, właściwie wszystkie dziedziny aktywności można obecnie przenieść na podmioty zewnętrzne pozostawiając niemal tylko kapitał ludzki w firmie.

Transport ponadgabarytowy

Przewożenie dużych elementów jest kłopotliwe, zwłaszcza, jeśli są one naprawdę duże, a nie da się ich rozłożyć na mniejsze części. Wielkie odlewy konstrukcyjne dużych budowli, statków, czy dowolnych innych elementów nie mogą być podzielone, a ich wymiary znacznie przekraczają dopuszczalne limity. Istnieją specjalne firmy zajmujące się tylko i wyłącznie transportem wielkogabarytowym, w zależności od rozmiarów przesyłki planują specjalną trasę, a nawet uzgadniają rozbiórki przeszkadzających elementów, eskortę policji oraz blokady dróg na czas transportu. Usługi takie są oczywiście bardzo drogie oraz uciążliwe dla lokalnych społeczności, gdyż chwilowo paraliżują ruch, jednak często nie ma innej możliwości przetransportowania niezbędnych elementów. Jest to jedna z niewielu dziedzin, gdzie postęp może najwyżej ułatwić wykonywane zadania, ale nie naruszy samego celu, w końcu fizyki nie da się nagiąć, jeśli coś ma na przykład 20 metrów szerokości, to za dziesięć lat też będzie miało i tak samo będzie wymagać przewiezienia.

Dodaj komentarz